کتابداران فردا

وقتی رسانه، سبب کتابخوان شدن می شود

چند وقت پیش از مسیر سه راه زعفرانیه به سمت میدان تجریش در حرکت بودم و رادیو کتاب هم مثل همیشه روشن بود. بخش معرفی کتابخانه های عمومی تهران پخش میشد و خبرنگار با کتابدار کتابخانه صحبت میکرد. نشانی کتابخانه را که اول صحبتهایش داد، فهمیدم که کتابخانه نزدیک منزلمان را معرفی میکند. بعد، کتابدار آن مشغول صحبت درباره کتابخانه شان شد. این گذشت، تا اینکه چند روز پیش، هنگام بازگشت از دانشگاه به کتابخانه رفتم تا هم روزنامه های آن روز را بگیرم و هم کارت عضویتم را در کتابخانه تمدید کنم. وقتی به کتابدار گفتم که صدایش را از رادیو کتاب شنیدم، خوشحال شد و گفت اتفاقاً از زمان پخش این گفتگو، عده زیادی آمده اند و عضو کتابخانه شده اند. آنها میگفتند خبر نداشتند چنین کتابخانه ای نزدیک محل سکونتشان هست و از رادیو کتاب این مساله را دریافته اند. باید پذیرفت که قدرت رسانه، در این موارد بسیار نمود پیدا می کند و یکی از راهکارهای بازاریابی خدمات و جذب مشتری به کتابخانه استفاده از رسانه هایی چون رادیو هست که در دسترس عامه مردم قرار دارد. شبکه های اجتماعی و وبلاگها هم که دیگر جای خود را دارند.

نویسنده : Amir Reza Asnafi : ۱:٠۳ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱٥ آبان ۱۳٩٢
Comments نظرات () لینک دائم