دو سال و هشت ماه در روابط عمومی (بخش پنجم)

المپیاد دانش آموزی در حال برگزاری بود و ما گاهی با برخی دانش آموزان خارجی گفتگو می کردیم و به عنوان خبر در سایت و خبرنامه آیینه خرد منتشر می نمودیم. روز اختتامیه هم با آقای بهمن نژاد به سالن اجلاس سران رفتیم و تقریباً تا ساعت 10 شب مراسم به طول انجامید. در روزهای بعدی، جلسه هیئت امنا هم خیلی خوب با حضور وزیر علوم برگزار گردید و ما تا ساعت ده شب ماندیم دانشگاه تا خبرها را کار کنیم. کم کم تعطیلات مرداد دانشگاه شروع می شد. دیگر برنامه یا رویدادی نبود و می توانستم خود را برای ترم بعدی حاضر کنم. ولی انتشار ایینه خرد ادامه داشت. اینجا بود که ایده ایجاد رادیو بهشتی مطرح شد. پادکستی که از رویدادهای دانشگاه با کمک سهیل حیدری گرافیست و عکاس روابط عمومی ضبط می کردیم. تقریبا 4 ساعت روی این کار وقت می گذاشتیم که بتوانیم یک برنامه 10 دقیقه ای تولید کنیم. به نظر من یک کار جذاب بود. حتی گاهی اوقات خودم برنامه ها را روی ضبط ماشین گوش می کردم. ضبط رادیو بهشتی تا بهار 1398 ادامه داشت ولی نیروهایمان برای این کار کم بود و وقت زیادی هم از ما می گرفت. رادیو بهشتی بعد از شش برنامه دیگرادامه نیافت. شهریور 1397 به مالزی رفتیم. برای شرکت در بزرگترین کنفرانس کتابداران جهان ایفلا. به خاطر اینکه چالشهای سفر سال قبل به مسکو رخ ندهد پدر و مادر همسرم نیز آمدند. آنها در هتل بودند یا گردش می کردند و من و همسرم به کنفرانس می رفتیم. هوای بسیار گرم و شرجی بود. روزها پیاده به راه می افتادیم به سمت محل کنفرانس. از هتل تا محل کنفرانس 25 دقیقه بود. گاهی از تاکسی های اینترنتی (گراب) استفاده می کردیم که حدود 5 رنگیت می شد. البته که سنگاپور زیباتر از مالزی بود. چون ما در سال 2013 به ایفلای سنگاپور رفته بودیم ولی نظم و پیشرفت در مالزی هم به وضوح به چشم می خورد. حدود یک هفته در کوالالامپور بودیم و بار خود را از مطالب علمی پر کردیم. حتی یک شب هم مهمان الزویر بودیم که در آن نشست درباره علم باز بحث شد. در مالزی هم مرتب سایت و کانال دانشگاه را بررسی می کردم و اگر موردی بود آن را بارگذاری می کردم یا اصلاح. حتی خاطرم هست در فرودگاه کوالالامپور و ده دقیقه مانده به پرواز، خبر جشن دانش آموزان ممتاز را روی سایت گذاشتم. پرواز به خوبی برگزار شد و حدود هشت ساعت بعد تهران بودیم. بعد هم که من بلافاصله آمدم دانشگاه و یکراست به روابط عمومی و رتق و فتق امور.